Unity 3D, silnik znany bardziej z projektowania gier, coraz śmielej radzi sobie w innych dziedzinach. Ścisła współpraca z Autodesk przedstawia go jako narzędzie projektowe dla branży architektonicznej i inżynieryjnej. A ta synergia zaowocowała świetnym produktem jakim jest Unity Reflect, który powiększa swój zasięg działania o BIM360.
Chyba nikt parę lat temu nie zakładał takiego scenariusza. Jeden z popularniejszych silników do tworzenia gier, Unity stanie się narzędziem dla branży AEC. I to nie byle jakim. Już od pewnego czasu widać olbrzymi nacisk na taką integrację. Zwłaszcza od momentu zainteresowania się tej branży technologią VR czy AR. I nic dziwnego bo narzędzie to jest z jednej strony proste, ale z drugiej potężne.
Dzięki ścisłej współpracy inżynierów z Autodesk i Unity 3D powstało oprogramowanie wspierające proces projektowy z wykorzystaniem technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Projektanci, inżynierowie czy sami właściciele projektu korzystający z Unity Reflect mogą teraz współpracować na jednej platformie w czasie rzeczywistym. Umożliwia ona także prowadzenie lub podgląd zmian projektowych w skali 1:1 na miejscu.
Unity Reflect makes it truly simple for designers to collaborate with owners, occupants and contractors around an interactive BIM model that can be experienced in real time, at human scale, by multiple teams at the same time, in a way that is highly intuitive and realistic.
Julien Faure, Unity VP
BIM360 i Chmura
Raptem 3 miesiące temu na jednym z eventów, który oczywiście odbywał się w formie webinara, wspomniane było o dwóch najważniejszych rzeczach na roadmapie. Pierwsza z nich wprowadzona została w pierwszej połowie tego roku. Chodzi mianowicie o wykorzystanie chmury do współdzielenia projektu. Początkowo wersja ta traktowana była jedynie jako rozwiązanie beta. Ale producenci mocno zachęcali do korzystania z niej. Daje im to możliwość uzyskania olbrzymiego feedback’u od samych użytkowników. A co za tym idzie możliwość dogłębnego przetestowania usługi.
Kolejnym, wyczekiwanym elementem układanki było wsparcie dla usługi BIM360. Zdobywa ona coraz większą popularność i z tego powodu Unity otrzymywało bardzo dużo próśb z tym związanych. Zostały one wysłuchane, bo właśnie ogłosiło, że już wspiera także BIM360. Jest to kolejna platforma obok, Revita, Navisworks’a, Sketchupa czy Rhino, która wpada pod parasol o nazwie Reflect.