O Blaston wspominaliśmy już w jednym z wydań E(X)p(R)esowego piątku. Twórcy Angry Birds VR: Isle of Pigs i Acron: Attack of the Squirrels podejmują temat strzelanki Gracz kontra Gracz. Zapowiada się wyjątkowo.
Patrząc na poniższe demo nie sposób mieć przed oczami pojedynków rewolwerowców na dzikim zachodzie. Wszystko w rękach naszej szybkości i celności. Z tym, że w przypadku Blaston nie mamy ośmiostrzałowców. Za to wyposażeni zostaniemy w cały arsenał futurystycznej broni i całej masy pocisków.
W zapowiedziach mowa była o pojedynku jeden na jeden. Ciężko mi było wyobrazić sobie w jaki sposób odbywać się będzie obrona. Taki strzał padnie w mgnieniu naszego oka za nim zdążymy się zorientować skąd nadleciał. Z udostępnianego materiału już można wywnioskować wiele. Pierwsza rzecz to prędkość pocisków. Przypomina ona trochę Pistol Whip gdzie mamy czas na reakcję. Z tym, że przeciwnik w Blaston może zalać nas całą ich falą. I to przeróżnych rodzajów i kształtów.
Kolejną rzeczą to możliwość celowego podkręcania pocisków oraz wysyłania w przeciwnika całej ich fali. Nasz przeciwnik będzie miał możliwość obrony przed nimi za pomocą osłony osobistej.
While the bullets may come at you in slow motion, the game moves at a lightning fast pace. The idea for Blaston came from the old west shootouts and morphed into a futuristic dueling game. But in this battle, it’s all about positional awareness of you – your avatar – on a gladiator-like jousting platform just a stone’s throw away from your opponent.
Mathieu Castelli, Resolution Games
Najważniejsza zasada jaką muszą wyznawać gracze to “nie zostawaj w miejscu”. Każdy z nich stoi na dosyć małej platformie, której rozmiary nie pozwalają na spektakularną ucieczkę w bok. Będzie to niezły wyciskacz potu co przełoży się na naszą kondycję
This situation completely embodies what VR should be: an escape to a new world where the space around you and your competitor are all that matters. If you’re not focused on the moment in Blaston, analyzing every movement of not only you, but also your opponent — and the projectiles around you — you lose.
Mathieu Castelli, Resolution Games
Niestety po wielu dobrych słowach czas na kapkę goryczy. Blaston to gra dedykowana na gogle Oculus Quest i dostępna będzie dopiero pod koniec tego roku. Musimy uzbroić się w dużą cierpliwość i mieć nadzieję, że studio nie zaliczy poślizgu.